پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
دوازده میلیون دلار صادرات در پارک علم و فناوری خراسان

دوازده میلیون دلار صادرات در پارک علم و فناوری خراسان

- 1402/06/27

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد با حضور در پارک علم و فناوری خراسان از نزدیک با پیشرفت‌های صورت گرفته در این مجموعه آشنا شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد با حضور در پارک علم و فناوری خراسان از نزدیک با پیشرفت‌های صورت گرفته در این مجموعه آشنا شد.

در ابتدای این دیدار مسعود میرزائی شهرابی گزارشی از روند رو به پیشرفت این مجموعه ارائه کرد و گفت: در ابتدای دوره مدیریتی به مزیت‌های مهم استان خراسان رضوی پرداختیم و سه موضوع مهم صنایع معدنی، صنایع غذایی و کشاورزی و صنایع خلاق فرهنگی و حوزه زیارت را به صورت ویژه مورد بررسی قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه از حدود 20 سال پیش تا این لحظه همچنان به وسعت پارک افزوده نشده ادامه داد: برای رفع مشکل وسعت پارک علم و فناوری خراسان به این موضوع ورود کردیم که بتوانیم با استفاده از توانمندی مجموعه‌های خصوص به رفع نیازهای استانی و به وجود آوردن منابع اشتغال‌زا رو بیاوریم و از همین رو پردیس صنایع معدنی را با همکاری مجموعه فولاد سنگان خواف راه‌اندازی کردیم.

میرزائی تاکید کرد: منش ما در پارک علم و فناوری خراسان مردمی‌سازی، نقطه زنی و شبکه‌سازی است و تصمیم داریم به این شیوه در توسعه عدالت محور و تمرکززدایی ورود جدی کنیم.

وی فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار در پارک علم و فناوری خراسان دانست و افزود: همانطور که معظم‌له بارها تاکید کردند معدن به جای نفت و امنیت غذایی از همین رو با توجه به توانمندی استان علی ابن موسی الرضا(ع) علاوه بر این دو موضوع مهم به حوزه فرهنگی و زیارت هم ورود کردیم و تاکید داریم تا بتوانیم تا پایان دوره مدیریتی جهش بلندی در زمینه فعال‌سازی شرکت‌های حوزه فرهنگی برداریم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان تصریح کرد: ظرفیت بالا و توان فنی و تخصصی جامعه نخبگانی کشور باعث وارونه شدن جریان واردات فناوری به صادرات فناوری شده است. شاهد این اتفاق کشورهای هدف صادرات در حوزه‌ی محصولات فناورانه است که به طور نمونه در پارک علم و فناوری خراسان رضوی عمدتاً عبارتند از انگلیس، عراق، افغانستان، ترکیه، سوریه، مالزی، کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای آمریکای لاتین و کشورهای cis و عمده ترین حوزه‌های صادراتی نیز عبارتتد از: حوزه ی تجهیزات پزشکی، دارو و مشتقات آن، تجهیزات برق و الکترونیک، تجهیزات صنایع نفت و گاز و سایر محصولات که جمعا بالغ با 12 میلیون دلار حجم صادرات و ورود ارز به جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

وی در پایان به افتتاح اولین سرزمین علم و فناوری نوجوانان در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های ما  کمک به نوجوانان و جوانان برای ادامه مسیر شغلی است که بتوانند از همین دوران دانش‌آموزی به سمت انتخاب مسیر شغلی خود حرکت کنند و درگیر سنت‌های غلط نشوند.

حجت‌السلام ایمانی مقدم در ادامه این دیدار با اظهار خشنودی از روند پیشرفت در پارک علم و فناوری خراسان ابراز داشت: دنیای خوب مقدمه آخرت خوب است و این خوبی به معنی احساس لذت است و این احساس باید پایدار باشد.

وی افزود: مومن باید هر روز در خلاقیتی جدید باشد و به همین جهت در نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی اردوهای فرهنگی و تبلیغی بیشماری برگزار شده است که در دوقالب گروه معارف و هم‌اندیشی استادان برگزار شده است.

ایمانی مقدم تصریح کرد: در حوزه فناوری پیشرفت جدی داشتیم و در این زمینه آنچه که انجام پذیرفته است باید بیان شود تا جوان ما بداند می‌تواند در همین کشور به فعالیت خود ادامه داده و یکی از تاثیرگذاران باشد.

وی با اشاره به طرح‌های مطرح شده در پیشگاه مقام معظم رهبری نظیر طرح 7 اقلیم، طرح شهید ایزدپناه و طرح یاران فرهنگی وغیره تشریح کرد: اردوهای فرهنگی و علمی پیشرفت در دو سطح استادی و دانشجویی باید فعال کرد و در همین راستا با همکاری پارک علم و فناوری خراسان مقرر شد نه تنها اردو بلکه به جهت تاثیرگذاری دقیق‌تر و اشاعه فرهنگ جهاد تبیین جشنواره‌ای با عنوان "جشنواره پیشرفت" برگزار شود.

در پایان از شرکت‌های خدمات نیروگاهی آهار و آرشام صنعت طوس بازدید به عمل آمد.

دانلود پیوست خبر مسعود میرزائی شهرابی مسعود میرزائی شهرابی
نشست زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی و مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوینشست صمیمی جناب آقای احسان عظیمی‌راد، نماینده منتخب مردم شریف مشهدمقدس و کلات، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.